Dette er barnehagen vår

Om barnehagen

Voksen sitter med to barn på fanget utendørs
Barn leser en bok
Barn leker i sandkassa
To barn klemmer

Kort fortalt

Kidsa Hylkje er en barnehage i Bergen kommune, med 58 ansatte og 170 plasser fordelt på 11 avdelinger.

Etterforskere

Forskere

Matroser

Aspiranter

Spanere

Kapteiner

Brannmestre

Politimestre

3-6 år

Professorer

3-6 år

Konstabler

3-4 år

Redere

5-6 år

Hvorfor velge Kidsa Hylkje?

Hos oss blir alle barna sett og hørt, og får kjenne at de er en betydningsfull del av fellesskapet vårt. Det kjennetegnes av tilhørighet, menneskelig likeverd, ansvar, humor og glede.

Vi som jobber her utgjør et stort fagmiljø, og er inspirerende, engasjerte og empatiske mennesker som brenner for at barna skal få den beste barnehageopplevelsen. Vi gir oppmerksomhet til hvert enkelt barn, og tilpasser veiledning og støtte etter deres individuelle behov.

Barnas innspill og interesser har stor påvirkning for vårt leke- og læringsmiljø, og vi har et stort fokus på barnas medvirkning i hverdagslige gjøremål.

Noe av det vi liker best

• Aktiv barnehage med stort fokus på fysisk aktivitet og grunnleggende bevegelser som er viktige for barns utvikling.
  • “Venneskogen” og Haugen, et naturområde som vi benytter daglig med natursti, bålplass og gode muligheter for å utfolde oss i lek.
  • Stort fagmiljø med inspirerende, engasjerte og empatiske ansatte.
  • Vi er en fullkostbarnehage med egen matansvarlig der alle måltider tilberedes i barnehagen.
  • Egen grillhytte, et utmerket samlingssted for lek, bål, måltider og god stemning.
  • Vi har tilbud om parkdressavtale.

Dette er barnehagen vår

Pedagogikk og tilnærming